Szanowni Państwo Dyrektorzy

Tematyka szkoleniowych rad pedagogicznych na rok szkolny 2025/2026 uwzględnia istotne obszary pracy szkoły/placówki oświatowej oraz podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa.

WAŻNE! Po wysłaniu zgłoszenia prosimy sprawdzić, czy otrzymali Państwo wiadomość potwierdzającą na adres mailowy podany w zgłoszeniu. W przeciwnym razie, prosimy o kontakt z SCDiDN tel. 25 794 33 70

Wynikające z kierunków realizacji polityki oświatowej w roku szkolnym 2025/2026
  1. Uczenie przez łączenie - interdyscyplinarność przedmiotów ścisłych w edukacji ZGŁOŚ SIĘ
  • Projektowanie lekcji interdyscyplinarnych
  • Praca zespołowa nauczycieli różnych przedmiotów
  • Eksperymenty i zadania problemowe w procesie lekcyjnym
  • Korzyści z nauczania interdyscyplinarnego
  1. Edukacja STEAM w innowacyjnej szkole ZGŁOŚ SIĘ
  • Czym jest edukacja STEAM i jakie niesie korzyści?
  • Planowanie i realizacja projektów interdyscyplinarnych STEAM
  • Innowacyjne narzędzia cyfrowe wspierające STEAM 
  • Kompetencje kluczowe uczniów
  1. Laboratoria Przyszłości wsparciem nowoczesnej edukacji ZGŁOŚ SIĘ
  • Możliwości wykorzystania sprzętu na różnych zajęciach lekcyjnych
  • Inspiracje do pracy z uczniem
  • Materiały i szkolenia dla nauczycieli/zasoby online
  1. Od ucznia do obywatela – szkoła miejscem edukacji obywatelskiej ZGŁOŚ SIĘ
  • Wychowanie do wartości – jak budować społeczną odpowiedzialność uczniów?
  • Metody i formy pracy w edukacji obywatelskiej
  • Prawa dziecka i ucznia w praktyce szkolnej
  • Współpraca z instytucjami i organizacjami społecznymi
  1. Zdrowa i aktywna szkoła – jak skutecznie wspierać zdrowie i aktywność uczniów? ZGŁOŚ SIĘ
  • Szkoła jako przestrzeń budowania zdrowych nawyków – rola dyrektora i zespołu nauczycielskiego
  • Jak wspierać systemowo i codziennie aktywność fizyczną uczniów?
  • Wyzwania cywilizacyjne w planowaniu działań wspierających kondycję psychofizyczną ucznia
  1. Ruch to zdrowie – rola nauczyciela w kształtowaniu nawyków prozdrowotnych ZGŁOŚ SIĘ
  • Podstawy promocji zdrowia w szkole
  • Formy aktywności fizycznej w szkole i poza nią
  • Planowanie i wdrażanie działań promujących zdrowie
  • Sposoby zachęcania do aktywnego trybu życia
  1. Od identyfikacji do interwencji – rola szkoły we wspieraniu zdrowia psychicznego i przeciwdziałaniu przemocy ZGŁOŚ SIĘ
  • Wczesna identyfikacja sygnałów ostrzegawczych
  • Diagnoza sytuacji i procedury reagowania na sytuacje kryzysowe
  • Szkolny system wsparcia – od reakcji do profilaktyki
  1. Wrażliwa szkoła – jak wspierać dzieci w kryzysie i przeciwdziałać wykluczeniu? ZGŁOŚ SIĘ
  • Rozpoznawanie zróżnicowanych potrzeb uczniów
  • Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej i wykluczeniu w zróżnicowanym zespole klasowym
  • Wsparcie dziecka w kryzysie emocjonalnym i psychicznym w szkole
  1. Standardy Ochrony Małoletnich ZGŁOŚ SIĘ
  • Podstawy prawne – czym są Standardy Ochrony Małoletnich i do czego zobligowane są placówki?
  • Polityka Ochrony Małoletnich – zasady obowiązujące personel szkoły
  • Uregulowania wewnętrzne – dokumentowanie przebiegu interwencji
  • Praktyczne rozwiązania
  1. Bezpiecznie i świadomie w sieci – higiena cyfrowa, krytyczne myślenie i sztuczna inteligencja w edukacji ZGŁOŚ SIĘ
  • Wpływ nadmiaru technologii na zdrowie psychiczne i fizyczne – sposoby przeciwdziałania przeciążeniu cyfrowemu
  • Krytyczna analiza informacji w Internecie – rozpoznawanie nieprawdziwych treści
  • Sztuczna inteligencja w edukacji – jak bezpiecznie i odpowiedzialnie korzystać z AI w pracy nauczyciela?
  1. Zintegrowana Platforma Edukacyjna – narzędzie wspierające nowoczesne nauczanie ZGŁOŚ SIĘ
  • Wprowadzenie do ZPE – struktura, dostępność, logowanie, zasady bezpieczeństwa
  • Zasoby – interaktywne podręczniki, ćwiczenia, filmy, gry dydaktyczne
  • ZPE w planowaniu i realizacji lekcji – tworzenie scenariuszy, integrowanie treści z podstawą programową
  1. Szkoła – pierwszy krok do kariery – jak świadomie planować ścieżkę edukacyjną i zawodową ucznia? ZGŁOŚ SIĘ
  • Znajomość rynku pracy i zawodów przyszłości
  • Wczesna orientacja zawodowa – dlaczego warto zaczynać już w szkole podstawowej?
  • Samoocena ucznia, mocne strony i zainteresowania w procesie świadomych wyborów zawodowych
  • Nauczyciel jako doradca wspierający wybory zawodowe uczniów
  1. Absolwent szkoły XXI wieku – jak kształtować kompetencje ucznia zgodnie z założeniami reformy programowej? ZGŁOŚ SIĘ
  • Charakterystyka pokolenia „cyfrowych tubylców”
  • Profil absolwenta i absolwentki fundamentem reformy programowej
  • Wychowanie i dydaktyka jako wspólna droga do kształtowania absolwenta
  • Od wizji do praktyki – jak skutecznie przygotować ucznia do wyboru ścieżki kształcenia?
  1. Ocenianie kształtujące wsparciem rozwoju i sprawczości ucznia ZGŁOŚ SIĘ
  • Funkcje oceny szkolnej i rola oceniania kształtującego
  • Rola informacji zwrotnej w uczeniu się
  • Budowanie motywacji i poczucia sprawczości ucznia
  • Dostosowanie narzędzi oceniania do możliwości i potrzeb ucznia
  1. Uczeń aktywny – metody i techniki aktywizujące w procesie dydaktycznym ZGŁOŚ SIĘ
  • Rola aktywizacji w uczeniu się – jak uruchomić aktywność poznawczą uczniów?
  • Praktyczne metody i techniki aktywizujące
  • Planowanie lekcji z wykorzystaniem metod aktywizujących i oceniania kształtującego
  1. Nauczanie czy wspieranie w uczeniu się? – nowoczesne podejście do samodzielności ucznia w procesie edukacji ZGŁOŚ SIĘ
  • Od biernego słuchacza do aktywnego ucznia – budowanie odpowiedzialności za własny proces uczenia się
  • Klasa odwrócona w praktyce – zmiana roli nauczyciela i ucznia
  • Materiały cyfrowe i zasoby online wspierające samodzielną naukę ucznia

Samorządowe Centrum Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Siedlcach

Telefon do sekretariatu: 25 794 33 69

E-mail: scdidn@scdidn.siedlce.pl

Adres: ul. Krystyny Osińskiej 6
08-110 Siedlce

Dołącz do newslettera już dziś!

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.